هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

جلیل یعقوب زاده-بسکتبال استان تهران از دیر باز در سطح کشور بعنوان یکی از رکن های اساسی محسوب میشده و سطح بالایی از توجهات را همیشه به خود معطوف نموده است .


پایتخت بسکتبال کشور دیر بازی است که مورد بی مهری مسئولین ورزش قرار گرفته و از حد اقل امکانات بهره مند میباشد این موضوع در حالی مطرح میشود که بالاترین تعداد مسابقات را در سطح کشور، استان تهران بخود اختصاص داده است ،این موضوع در حالی مطرح میگردد حدود 50 درصد از بازیکنان اعزامی به مسابقات جوانان آسیا از استان تهران بوده اند و این موضوع زمانی مطرح میشود که این استان در سوپر لیگ بسکتبال کشور در سال 1392 دقیقا 33 درصد تیم های سوپر لیگی یعنی حدود 4 تیم (مهرام،دانشگاه آزاد،افرا خلیج فارس،نیروی زمینی)را به خود اختصاص داده و ...
 اما این استان بزرگ و باصطلاح پایتخت در طول سال تنها از یک سالن غیر استاندارد و مستهلک شده ای بنام سالن شیخ الاسلامی بهره برداری میکند که از لحاظ زمانی کفاف برگزاری یک دوره از بازیها را هم نمیدهد چه برسد به برگزاری 886 مسابقه در سال 1392و در سال جاری 1000 مسابقه ، برگزاری بازیهای مینی ،نونهالان، نوجوانان دسته یک و دو،جوانان دسته یک و دو، امیدها،بزرگسالان در دسته های زیرگروه ،دسته دو،یک ،جام برتر،جام حذفی،وآماده سازی تیم های تهران در کلیه رده ها، برگزاری کلاس آموزشی ،کلاسهای داوری،مربیگری  عملی ،تئوری و... تمام این آمار که ارایه شد را نیز در بخش با نوان نیز باید به لیست فوق اضافه کرد.

سوال این جاست آیا این بی مهری به بسکتبال تهران نیست که با این همه تراکم فقط یک سالن آنهم غیر استاندارد باید به بسکتبال تهران اختصاص داده شود.
این موضوع که در دوران گذشته سالن بسکتبال افراسیابی نیز جهت برگزاری بازیهای استان تهران در نظر گرفته شده بود نیز کمک شایانی به برگزاری مسابقات مینمود لیکن اینکه چرا سالن افراسیابی را از بسکتبال گرفتند و چرا هیچ جایگزینی برای سالن مذکور در نظر گرفته نشد و چرا تا این تاریخ مسئولین ورزش استان نسبت به این موضوع بی تفاوت مانده اند و هیچ عکس العملی صورت نمیگیرد ،سوالهایی است که ذهن آدمی را به خود مشغول میکند ،انگار کسی اصلا به فکر بسکتبال نیست.
با توجه به شرایط  حوزه استقرار سالن افراسیابی و دسترسی آسان و کیفیت این سالن از لحاظ جایگاه تماشاچی و ... بنظر میرسد برگشت این سالن و در اختیار بسکتبال قرار گرفتن این مجموعه بسیاری از مشکلات بسکتبال را مرتفع خواهد کرد.وقتی وارد خانه والیبال میشویم و کیفیت آن را مشاهده میکنیم به مظلومیت بسکتبال پی خواهیم برد عدم اهمیت به امکانات سخت افزاری که لازمه پیشرفت و ارتقا است یکی از معضلات امروز بسکتبال ما محسوب میشود و بالعکس وقتی وارد خانه بسکتبال استان تهران میشویم پی خواهیم برد که اینجا خانه بسکتبال نیست بلکه ویرانه ای است که هر روز به تخریب شدنش سرعت بیشتری داده میشود و هیچ گوش شنوایی نیست که این مشکل بزرگ بسکتبال را از پیش رو بردارد این موضوع واقعا جای تعجب دارد که بارها و بارها این معضل به گوش مسئولین رسیده لیکن هیچ کس عکس العمل مثبتی از خود نشان نداده است تا کار بدینجا رسیده.
فشار برگزاری بازیها تا حدی است که بازیهای برگزار شده در تالار بسکتبال شیخ الاسلام در برخی روزها از 9 صبح تا 23 شب ادامه دارد و بازیکنان رده نوجوانان حدود ساعت 23 راهی منزل میشوند حال کی به خانه برسند کی استراحت نموده و در روز بعد عازم مدارس شوند ؟ جای بسی نگرانی است.
یکی ازمشکلات اصلی هیئت بسکتبال استان تهران نیز نداشتن متولی است که باصطلاح ریاست هیئت بسکتبال را عهده دار باشد بعد از پایان دوره کامبیز قائمیان رییس هیئت بسکتبال استان تهران در دیماه 92 تا این تاریخ هنوز تکلیف ریاست هیئت بسکتبال استان تهران مشخص نشده و تا این تاریخ اگرچه برخی بعنوان کاندید این پست آنهم بصورت غیر رسمی اعلام حضور در انتخابات نموده اند اما انگار خبری از برگزاری انتخابات هیئت تهران نیست و بنظر میرسد که تا مشخص نشدن تکلیف فدراسیون بسکتبال این موضوع مسکوت خواهد ماند.
چرا انتخابات برگزار نمیشود و چرا برخی از استانها میتوانند انتخابات برگزار کنند که کم و بیش در اخبار ها انتخاب برخی مسئولین بعنوان رییس هیئت بسکتبال سایر استانها شنیده میشود و این امر در استان تهران به امری دست نیافتنی تبدبل شده جای بسی سوال است .
و سخن آخر با کسانی است که در آینده میخواهند به عنوان رییس هیئت بسکتبال استان تهران سکان هدایت بزرگترین مرکز بسکتبال کشور را بعهده بگیرند،دوستان عزیز وضعیت خانه بسکتبال استان تهران بسیار وخیم است و کار بسیار بزرگی را در پیش خواهید داشت چرا که عملا خانه بسکتبال تهران از لحاظ سخت افزاری وضعیتی بسیار وخیم دارد وبه مثل بیماری رو به احتزار ماند که نیاز مند نوش دارو و طبیبی حاذق است.
و در آخر بسنده میکنم به جمله ای از شهید دکتر چمران:

{میگویند تقوا از تخصص لازم تر است .آن را میپذیرم اما میگویم :آنکس که تخصص ندارد و کاری را میپذیرد بی تقواست.}

جلیل یعقوب زاده مربی بسکتبال




برچسب‌ها: تحلیلی ,
[ چهار شنبه 9 مهر 1393 ] [ 13:34 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar